29 December, 2010

Julen firades hos pappa med 30 personer till. Det gick faktiskt väldigt bra med Lea, hon var så snäll så. Ville att man skulle gå omkring en hel del bara, men det fanns många som gjorde det med glädje. Sen har vi hunnit med att fira med mamma och Emils familj nu dagarna efteråt. Och Lea har fått många fina paket :)

Lea har börjat sova bättre på nätterna nu. Vaknar max två gånger för mat och då sover både hon och jag lite halvt. Men vill börja ha henne i spjälsängen snart. Funderar på hur jag ska göra då. För hon vill ju äta innan hon somnar och det är lite svårt att flytta på henne utan att hon vaknar. Har funderat på att börja ge lite ersättning. Att ge flaska och amma. Någon med erfarenhet?

Kan föresten berätta att jag har gått ner över 20 kg sen förossningen. 20 kg!! Men det mesta var vätska. Och jag är inte klar än, det ska bli en hel del till!!

Sjukt vad tiden går, hon är redan över en månad min lilla tjej. Och man lär bara känna henne mer ju mer hon utvecklas. Och hon är så vaken och medveten. Hon ler och skrattar och är verkligen med.

Nu ska jag fixa lite här hemma medan Lea fortfarande sover. Vi ska iväg på resturang för första gången ikväll. Är lite nervös haha. Det går nog bra, emil möter upp oss när han har slutat jobba. Vi ska säga hejdå till sara som åker iväg utomlands till i sommar..



Mina två hjärtan ♥



Kommentarer
Postat av: Kattis

Vi har satsat på både amning och flaska. Vår dotter är nu snart fem månader och verkar tycka det där med att äta från bröstet är överskattat...det blir mer och mer flaska, men jag hade ändå bara tänkt amma i sex månader.



Vi har använt mams flaskor, finns på vissa apotek och i matvarubutiker, började med att ge bröstmjölk i dem och gick sedan över till ersättning, de sover längre på den!

2010-12-29 @ 17:32:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Lisa

Om du börjar med flaska kommer Lea förmodligen föredra det då det rinner fortare och hon slipper "kämpa" så mycket. Om du vill fortsätta "helamma" med enstaka tillägg så är Mam's flaskor bra för de är anatomiska och liknar bröstet.



Lily var 1 månad när hon började sova i sin säng och det var jätte skönt. Första två nätterna vaknade hon ett par gånger men sen sov både hon och jag bättre :) Bädda in spjälsängen ordentligt eller lägg amningskudden runt henne så kommer hon förmodligen känna sig tryggare. Spjälsängen är ju stor för en liten tjej :)



Hon är så himla söt, Lea, jag blir helt klart bebissugen igen! :D

2010-12-29 @ 18:48:45
URL: http://lisapetri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0