11 Mars, 2010

Jag är så sugen på att gå upp och klämma mig in i våra små vindsförråd i huset.
Jag har massor med kartongen som inehåller bebiskläder. Dom flesta har min lillasyster haft, och hon är 1½ år nu. Och sen är det mycket som inte ens är använt. Så om det blir en flicka behöver jag inte köpa så mycket kläder.
Kommer nog inte behöva köpa så mycket kläder ändå, jag är den första i min kompis krets som får barn. Och dom flesta är super glada och kommer skämma bort barnet :) Våra föräldrar blir ju mor och far föräldrar för första gången så dom kommer nog också skämma bort lite grand.

Har även ett skötbord, hoppgunga :) Sen har min pojkvän precis fått en lillebror så av honom kommer vi få ärva saker. Och jag kommer bara önska mig saker till barnet när jag fyller 20 i oktober. Lite mammakläder har jag med och några amningströjor.

Men kommer inte kunna låta bli att köpa massor små gulliga kläder själv heller, speciellt till sitt första barn.
Men speciella mammakläder blir det nog inte så mycket av, i sommar blir det ju bara tajts och någon stor tröja över.

Jag kommer ta reda på om det är en tjej eller kille, för jag kommer vilja kunna köpa lite extra blått eller lite extra rosa. Sen självklart kommer jag inte bry mig om jag sätter på en rosa dress på en pojke :) Men självklart vill man ha lite puttinutt till en liten tjej :) Jag skulle nog vilja börja med att få en liten flicka då jag själv har 6 syskon och 4 utav dom är killar. Och min pojkvän har tre grabb syskon. Men det spelar inte så stor roll!

Nu ska jag iväg till ett par vänner och umgås, kommer bli jobbigt då alla dom röker.
Jag har ju slutat röka, har nog glömt att säga de :D
Har varit rökfri sen söndag kväll, är jätte stolt. Men det är grymt svårt.
Jag hade tur som har trappat ner nu sen i dec pga av att kunna sluta direkt.


Ha en jätte bra kväll!
Och kom gärna med tips om vad ni vill att jag ska skriva om!


Kommentarer
Postat av: YVONNE

Grattis!

2010-03-11 @ 21:00:20
URL: http://layvonne.blogg.se/
Postat av: Mamma till världens underbaraste mulatt <3

fin blogg

2010-03-11 @ 22:54:34
URL: http://891213.blogspot.com
Postat av: Mino

Åhh grattis :)

2010-03-11 @ 23:42:35
URL: http://manreet.blogg.se/
Postat av: bella

Tack :) ni får gärna tipsa andra om bloggen !

2010-03-12 @ 00:00:41
URL: http://lillamammabella.blogg.se/
Postat av: Johanna

Här kommer lite tips! :) (se det inte som kritik)



1. Skriv inte över 7 inlägg varje dag... Läsarna drunknar i info..



2. Skriv om hur din familj känner inför graviditeten, och din pojkvän tycker och hur länge ni försökt osv.



3. Berätta om dina framtidsplaner



4. Berätta vad du äter på dagarna, jämfört med vad du åt innan



5. Berätta om hur du går upp i vikt osv. Hur ditt utseende förändras under graviditeten.



6. Skriv mer om andra saker i ditt liv än bara barnet.



7. Skriv hur ditt livsförhållande är just nu, hur ni bor, vad ni brukar göra osv.



8, skriv om hur ditt liv kommer att förändras när barnet kommer.



Nu har du lite att skriva om! Men du. skriv inte ALL info direkt. Om du har 5 saker att berätta. så skriv bara 2-3 i ett inlägg och vänta 1-2 dagar och skriv resten om det ämnet då! Det gör att läsarna vill veta mer och kommer tillbaka av nyfikenhet! :D



Lycka till! <3

2010-03-12 @ 14:14:40
URL: http://johannniiisandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0