18 Mars, 2010

Vet inte riktigt hur kag tänkte förut när jag skrev, det var nog önsketänkande.
Idag jobbar emil natt och jag är helt själv här hemma :/
Det är imorgon hans bror med flickvän kommer :) haha
Jag trodde seriöst på det. Blir knäpp av att bara sitta hemma.

Idag var mamma och min låtsaspappa här. Dom tog en liten fika.
Jag bakade shackrutor tills dess :) Det är nog mina favorit kakor. Så himla goda!
Här är receptet :
2,5 dl vetemjöl
½ dl socker
100 gram margarin (EJ smält)
1 tsk vaniljsocke
1 msk kakao

Ugnen 175 grader 10 min

Blanda mjöl, socer och vaniljsocker. Blanda i margarinet.
Dela degen i två delar och häll i kakao i ena.
Gör lika många stänger av varje färg och lägg ihop två vita och två bruna. Dela på dom.
Shackrutor :D

Ska försöka få någon att komma hit ikväll så tråkigt att vara själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0