Bola

Kom nyss hem från ett personalmöte, alltid lika kul! Är jätte trött och vill bara sova känns det som.
Men nu kom sambon hem, så ska fråga om vi ska titta på 2012 och äta lite vanilj yoghurt. Det är nog bra för min mage, den är i totalt uppror just nu!
Imorgon på dagen blir det att ligga hemma och kurera mig lite till. Känner att jag behöver det.
Sen åka och titta på vagnen och senare till stallet.

Den här vill jag ha!
Men det får blir typ nästa månad eller något. Ingenting Mini hör nu ändå :)



Bola - Gravidsmycke

Graviditetspinglan är ett vackert gravidsmycke. Gravidsmycken avger ett svagt ljud när du rör dig. Gravida kvinnor runt om i världen använder bola enligt tradition eller som ett vackert gravidsmycke.

En bola tillverkas för hand och vi har idag gravidsmycken från Mexico och Bali. Då de tillverkas för hand är varje Bola unik och två bolor kan avvika något i färg och storlek.   

Gravidsmycket avger ett svagt ljud och från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet av bolan och blir lugn av det.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade en sån fast en vit o silver... så mysigt! Även om de ej hör nu så är de härligt, speciellt när magen blir stor o den ligger o slår mot den :)

2010-05-27 @ 12:13:53
Postat av: Sara, Mamma till Theodor

Hej!

När jag väntade min son så mådde jag väldigt illa, det gick inte en dag utan att jag spydde eller hade halsbränna. Men jag fick tipset att dricka ingefärs-te och äta sötmandel, jag tyckte att det lät jättekonstigt men det funkade faktiskt. Sötmandeln blev min stora räddning.

Så du kan ju testa och se om det blir lite bättre iaf :)

2010-05-27 @ 12:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0