17 November, 2010

Det är den 17e idag, så nu har jag gått över 4 dagar. (Snart 5).. Suck, det börjar bli tungt och jobbigt. Och ni såg ju mina fötter. Dom är så svullna, har så ont så ont. Stödstrumpor hjälper inte. Har Emils skor på mig när jag går ut. Undrar hur jag ska lösa det imorgon när jag ska till barnmorskan?
Ja klockan 15.00 är det tid hos barnmorskan. En ny den här gången, för min andra har gått i pension. Och av henne ska jag antagligen få en hinnsvepning, gör det ont? jag har hört att det ska göra grymt ont. Och Emil jobbar, så får åka dit själv.
Han jobbar natt imorgon, men har fixat det så att om jag behöver föda barn så kommer en annan och tar över istället för honom på jobbet. Har varit lite nervös över det där, vill ju inte föda barn själv utan honom.

Lea sparkar och buffar, men mest på kvällarna som sagt. Har svårt att sitta upp alls, då hon trycker något mot mina revben. Har även hört hur det typ knäpper till ifrån magen ibland. Någon som vet vad det kan vara? Aldrig hört talas om det. Magen är rätt låg, men inte ivägen låg. Men tycker verkligen att hon kan sluta växa nu, hon får inte bli för stor.. Så kom ut nu lilla hjärtat!

Äntligen klart med allt i lägenheten (eller ja, vi kanske ska få köksluckorna lite fixade). Och idag har jag plockat upp och fixat med massa småskit. Vardagsummet blir så bra. Vi måste bara få in en hylla som står i trappen just nu. Men jag orkar inte hjälpa Emil att lyfta, får se om vi kan lösa det imorgon innan han åker till jobbet. Då har jag lite att pyssla med under dagen :) Och nu vill jag att lönen ska komma också, så jag kan åka och köpa material till sänggaveln jag ska göra!

Nu blir det att hoppa ner i sängen och vila fötterna. Och verkligen försöka sova, det gick inget vidare inatt..


BF+4

Kommentarer
Postat av: Ida

2010-11-18 @ 09:42:04
Postat av: Ida

Hej! (Ny läsare av din blogg:) Är gravid i v 32 m barn 2, gjorde hinnsvepning inför förlossning av mitt första barn. Det kändes men jag tyckte faktiskt inte det gjorde fruktansvärt ont. Det resulterade dock i regelbundna värkar och det var grymt skönt att det satte igång :) Så oroa dig inte jag tyckte det kändes ok och gick över direkt, så vet du att den lille snart e här :)

2010-11-18 @ 09:45:04
Postat av: elin

Jag fick höra att de där knäooningrana är tydligen bebisens leder som knäpper :)



Och sedan går bebisar ner i vikt efter BF och inte upp, allt för att förlossningen ska bli så enkel som möjligt :D



Lycka till, är inne och läser varje dag för att se hur det går för dig !!

2010-11-18 @ 15:26:20
URL: http://xzenasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0