20 November, 2010

Jag var ju hos barnmorskan för två dagar sen. Hade ju bra blodtryck och allt. Men idag har jag haft ont i huvudet till och från. Tog en panodil och la mig i soffan förut. Men det hjälpte inte, så jag tänkte att jag skulle ringa förllossningen och kolla. Har ju gått upp så mycket i vätska på så kort tid. Vill inte riskera havandeskapsförgiftning. Hon tyckte absolut att jag skulle komma in så dom fick kolla upp så att jag och bebis mår bra. Så imorgon klockan 9 ska jag vara på förlossningen. Ska få lämna lite urinprov och så. Ska be dom kolla lite där nere med. Se om det kanske går att göra en hinnsvepning nu. Annars kanske det retar upp allt lite till. Vill ju att hon ska komma nu.
Det jobbigaste är nog svullnaden. Fötterna är riktigt jobbiga. Det sticker och gör ont hela tiden.

Går omkring här hemma med molvärk och sammandragningar. Igår kväll hade jag faktiskt riktigt onda förvärkar. Men när jag gick och la mig så gick det över. Suck! Men idag har det varit ganska lugnt, tills nu. Nu börjar det göra lite aj aj igen. Kan det inte bara komma igång på riktigt.

Åt en av mina cravings idag :) Potatisgratäng. Det är ju bara sååå gott, med massor ost. Något mer jag är så sugen på är en räksmörgås. Mums!

Nu ska jag titta lite på heartbreak hotel och skratta lite och hoppas på att det sätter igång :)


BF+7


Kommentarer
Postat av: Filippa

dagen innan Billie kom blev jag sjukt sugen på smörgåstårta,

kanske är räkmackan ett tecken?:)

2010-11-20 @ 22:57:46
URL: http://samboblogga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0