21 November, 2010

Var uppe på förlossningen imorse. Fick lämna urinprov, hade 1+ i protein. Men det beror säkert på GBSen. Hade bra blodtryck 115/75 när jag vilat en stund. Fick ligga med ctg i 20 min ungefär. Och Lea försökte sparka bort den hela tiden. Hon var pigg och glad och barnmorskan sa att det var en livlig bebis.
Läkaren gjorde en undersökning och jag var öppen 1 cm, hon nådde huvudet. Så idag fick jag en hinnsvepning. Gjorde inte på långa vägar lika ont som sist hos min BM. Så på 3 dagar har jag mognat och mjuknat massor. Det känns bra :) Så det kanske blir en liten bebis nu snart?!

BF+7


Hittade det här föresten :) Får se vad det blir! Antagligen en liten skytt!

SKORPIONEN (24 okt – 22 nov)

Detta barns känslor är djupa och dolda. Deras emotionella minne är totalt – det som griper dem känslomässigt kommer att absorberas och behållas livet ut. De är hemlighetsfulla och djupa tänkare. Det som gäller är allt eller inget – inga halvmessyrer – och dessa barn kan ha mycket att erbjuda i klassrummet. Det kan ta lite tid innan de släpper andra inpå livet, men ser hängivenhet som ett långtidsprojekt och förväntar sig detsamma av andra.

Nyckelord: Rådig, manipulativ, intim, hemlighetsfull, lojal, känslosam, mysterisk, passionerad och analytisk.

Föräldratips: Servera aldrig halvsanningar eller vita lögner till din lilla skorpion – de känner alltid om du döljer något.

SKYTTEN (23 nov – 21 dec)

Dessa barn är som fyrverkerier – livliga och sprakande av energi. De finner genast pudelns kärna, men håller sig inte alltid vid ämnet tillräckligt länge för att skörda frukterna . De är gladlynta och optimistiska, men väntar sig kanske lite väl mycket av världen ibland. De är modiga, älskar att utforska på alla sätt som ges och är generösa mot sina vänner utan att ägna en tanke åt kostnaden. Det kan finnas en tendens att äta för mycket, men om detta balanseras med en förkärlek för sport behöver det inte vara ett problem.

Nyckelord: Optimistisk, förväntansfull, kamratlig, generös, givmild, rättivs, frisinnad, filosofisk, lekfull och energisk.

Föräldratips: Stadigt föräldraskap kan lära den lilla skytten fokus och uthållighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0