13 Oktober, 2010

Igår var vi hos barnmorskan igen. Mitt sf mått låg på 33 cm, så har växt 3 cm sen sist. Mitt blodtryck låg på 120/70 och Leas hjärtslag låg på 140 slag/min. Så allt såg toppen ut. Vägde mig inte, men vid förra besöket hade jag bara gått upp 10 kg sen inskrivning. Fick en ny tid till nästa måndag. Hon berättade även att hon ska gå i pension veckan efter jag har beräknad födsel. Så på mitt efterbesök blir hos någon annan.
UPDATE Glömde ju skriva att nu är hon fixerad :)





Idag var vi på sista föräldragruppen. Dom tog upp amning och första tiden med barnet. Var ganska intressant. Det kom även en bvc sköterska och pratade lite. Det är verkligen snart, har lite svårt att förstå. Den lilla varelsen som buffar omkring i min mage är snart ute och ligger på mitt bröst.



Kvar att köpa:
Salvor, typ bephanthen
babyolja
våtservetter
tvättlappar
amningsinlägg
fler blöjor
vantar och tossor till bebis
badbalja

Sen önskar vi oss skötbordet leksvik från Ikea :)
har ett ihopfällbart nu, men vill ha med lådor på.


juste igårkväll låg jag och tjöt i soffan. Kunde verkligen inte röra på mig. hade så ont i höften/rumpan. Blev lite bättre efter ett tag. men det sitter i idag också..

nu ska jag upp och värma en matlåda och kolla på paridise hotel :)



31 dagar kvar


Kommentarer
Postat av: LindaViberg \ .se

Nämen vad liten du är, 33cm :) Jag var 38 förra veckan.. känns som att jag håller på att spricka när som. Nu är det inte långt kvar! Snart så! Längtar något enormt! :)

2010-10-13 @ 21:00:51
URL: http://www.lindaviberg.se
Postat av: bella

Jag vet :) dom flesta säger det, kan ju hoppas på en liten bebis att trycka ut!

2010-10-13 @ 23:15:23
URL: http://lillamammabella.blogg.se/
Postat av: LindaViberg \ .se

Aah eller hur! Men tror inte de e så stor skillnad på 9cm huvud eller 13cm huvud.. eller om de tillomed e axlar man ska tänka på! Aja ;D Det är inte långt kvar nej :) Mysigt! Snart sitter vi där med våra små sötnosar :)



Har du mkt känningar? :D

2010-10-14 @ 09:20:01
URL: http://www.lindaviberg.se
Postat av: bella

Nae man känner nog inte så jätte stor skillnad. Jag hoppas jag knappt känner något alls :P



Nja, sådär. Har inte jätte mycket sammandragningar. det är väl när jag gå och står i. :)



Har du?

2010-10-14 @ 17:40:41
URL: http://lillamammabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0