25 Oktober, 2010

Idag var vi hos barnmorskan.
Mitt sf mått: 34 cm
hjärtljud: 136 slag/min
blodtryck: 120/80
vikt: 14+ sen inskrivning






Efter besöken gick jag och emil på stan lite. Kollade i massa affären och åt lite.
Köpte även hallonbladsté. Så ska ya mig en kopp te sen iikväll.

Såhär står det på niomånader.se

Hallonbladste
Barnmorskor i alla tider har föreskrivit en kopp hallonbladste under graviditetens sista månad för att sätta i gång förlossningen. Det finns inte någon forskning som bevisar att det kan starta förlossningen men gott om anekdotartad bevisning att det gör verkan.
Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs i hypofysen för att framkalla sammandragningar i livmodern.
Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra att dricka detta te och isåfall försöka igen efter vecka 38.






19 dagar kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0