10 Januari, 2011

Gud vad tiden går fort, lillpluttan är snart hela 7 veckor. Det är så kul att se hur hon utvecklas dag för dag. Nu har hon även börjat sträcka sig efter sin favorit getingen i babysittern. Den har hon även livade konversationer med haha, sötnosen. Och man blir alltid lika glad när man får ett underbart leende av henne. Och dom slösar hon verkligen på, alla som pratar och ler med henne får ett underbart skratt tillbaka :D Så härligt!

Vi var på BVC i fredags och då vägde hon 5120 gram. Hon mättes inte, men man ser att hon växer så det knakar på längden. För hon är väldigt långsmal och har inte så mycket knubbveck :) Naveln har inte riktigt läkt än, så sköterskan på BVC satte på typ lakrits? Så nu börjar den lilla knoppen i ramla bort med :) Sen har hon lite skorv i ögonbrynen också, men har pillat bort lite efter att ha smörjt. Så det ser jätte bra ut nu, lite torrt bara. Och så har hon varit lite vit på tungan med, men sköterskan tyckte inte att det var så mycket utan mest lite mjölk bara. Så det kan jag försöka pilla bort med en tops istället. Och nu är Lea även mycket bättre i magen, hon bajsar lite oftare och verkar inte behöva ta i så mycket.

Har kommit på att vi kommer få lite problem sen när hon blir äldre. Emil jobbar ju natt, eller jour så han är ju borta hela dygn. Hur gör jag då med hundarna? När dom behöver gå ut sista promenaden och Lea sover.. Kan ju tillägga att vi bor två trappor upp i lägenhet nu. Skulle vilja bo på landet faktiskt, fast i ett fräschare hus än det ute i hjulsbro som vi bodde i förut. Där var det ju fukt och mögel, så vi var ju tvungna att komma därifrån innan Lea kom. Ja det är iaf ett problem vi måste lösa.

Idag vill jag försöka få lite ordning här hemma, har en hel del att göra. Men måste vänta på att Emil kommer hem, så får han ta Lea så att jag får fria händer! Han jobbade ju inatt, men min svägerska Felicia sov här :)


Min älskade Lea i babysittern med getingen ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tänkte på de där du skrev med hundarna, Om du går ut en längre promenad med hundarna medans Lea är vaken ta ut barnvagn och allt om de går :D Sen skaffar du en babywatch som har bra räckvid så tar du med hundarna utanför porten bara den sista promenaden, Sen kan ni ju prova hur långt bort ni kan gå från huset innan de bryts :-D

2011-01-10 @ 20:15:58
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, sicken söt liten en. :) Himla fin tjej ni fått. Grattis grattis!

2011-05-10 @ 14:04:41
URL: http://hannablog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0